07 ianuarie, 2011

APERITIV BUUUUUUUUUUN

Pentru rontait dimineata, seara...sau cand "as manca ceva bun", iata ce am facut. Aveam o reteta care nu prea mi-a iesit, asa ca m-am gandit eu sa fac niste combinatii alambicate sau mai putin alambicate din diverse retete.
Deci ne trebuie urmatoarele:
pentru coca
250 grame osanza (untura),
200 ml lapte dulce,
3 linguri cu varf cu telemea farmitata
45 grame drojdie de bere,
o lingura de otet,
piper dupa gust
faina cat cuprinde pentru a obtine un aluat moale precum lobul urechii;
pentru umplutura
300 grame sunca de praga,
150 grame cascaval,
2 cepe mici sau 1 ceapa mare-daca este sezon 2 legaturi de ceapa verde taiata marunt,
2 catei de usturoi,
5-6 linguri pasta de tomate,
piper, ghimbir, maghiran dupa gust,
1 ou
Va mai fi necesar 1 ou pentru a unge turtitele inainte de a le pune in cuptor.

Pentru coca, am pus intr-un castron mai mare (aprox. 4 litri) osanza pe care am frecat-o bine cu cele 3 linguri cu branza data pe razatoare sau zdrobita cu furculta. Intre timp, pe aragaz am incalzi putin laptele in care am topit drojdia de bere. Am adaugat laptele in castron, apoi lingura de otet si piperul am amestecat bine pana a devenit aproape omogena compozitia, iar apoi am inceput sa adaug faina, in ploaie. Am framantat bine coca si am lasat-o sa se odihneasca la rece jumatatee de ora.
Intre timp, cat coca s-a odihnit la rece, am tocat ceapa, usturoiul si sunca pe care le-am amestecat intr-un alt castron cu pasta de tomate, cascavalul dat pe razatoarea mica si mirodeniile. Mirodeniile sunt foarte importante, deoarce savoarea mancarii de acolo se trage. Vechii romani aveau un motto: "Cand ingredientele sunt rare sau scumpe si iti este foame, trebuie sa stii cum sa faci in asa fel incat sa-ti fie bine. Aceasta inseamna sa apelezi la imaginatie fara a sacrifica gustul." Bucataria mediteraneeana este plina de savoare datorita multitudinii de mirodeni folosite in alimentatie.
Dar sa revenima la aperitivul nostru. Am amestecat cu constiinciozitate umplutura, adaugand si oul batut ca pentru omleta.
Acum gata, trecem la partea de finisaj. Am impartit aluatul in trei. Daca doriti sa va iasa turtitele mai mici, il impartiti in patru. Am intins cu sucitorul din fiecare parte de aluat cate o foaie, pe masa infainata. Pe fiecare foaie, am asezat umplutura in strat subtire si apoi le-am rulat. Foile, nu trebuie sa fie nici prea groase, nici prea subtiri, ci atat cat sa nu se rupa aluatul. Fiecare rulou l-am taiat in bucatele de aprox. 2 cm, dar nu mai mici si le-am asezat in tava. Le-am uns pe deasupra cu oul batut si in final le-am pus la cuptor, la foc iute 10 minute, apoi inca jumatate de ora la foc potrivit.
Scoase din cuptor si lasate sa se raceasca ne-au facut cu ochiul, asa ca in scurt timp s-a finalizat si lucrarea, adica au fost servite la un pahar cu bere...sau 2 pahare...sau hai, ca or fi fost mai multe. Cine sa mai stie?

Niciun comentariu:

Despre mine

Fotografia mea
Constanţa, Romania
suntem datori să împărtăşim din experienţele noastre