13 septembrie, 2011

Salata de vara, satioasa si sanatoasa



Bucataria italieneasca este atat de simpla si totusi mancarurile sunt foarte gustoase si satioase, iar italienii nu sunt obezi in ciuda tonelor de paste pe care le mananca.

Ingrediente:

280 gr. cous cous
380 ml. apa
4 bucati de cotlet de porc (pui sau curcan)
1 vanata mica
1 ardei rosu
2 dovlecei
O mana de masline negre, taiate in forma de rondele
1 ceapa rosie
1 lamaie

1 lingurita de otet de mere
Cimbru, oregano, maghiran
Ulei de masline extravirgin
Sare si piper, dupa gust

La treaba, dragii mei!

Am curatat verdeata, am fript dovleceii, ardeiul, vanata , ceapa, bucatile de cotlet taiate toate in cuburi, apoi le-am pus intr-o cratita.

Sucul de lamaie, strecurat l-am pus intr-o cratita impreuna cu cele 6 linguri de ulei, cimbrul, oregano, lingurita de otet, sarea si piperul si le-am dat intr-un clocot. Am amestecat bine cu o furculita si am rasturnat totul in cratita cu legumele si carnea. Am amestecat ingredientele si le-am lasat pentru o ora la fezandat.

Intr-o alta craita am pus la fiert apa cu un praf de sare. Am adaugat putin ulei, am stins focul si am adaugat cus cus-ul. L-am amestecat cu o furculita avand grija sa nu ramana cu cocoloase, l-am acoperit lasandu-l asa cam 5 minute.

Am mutat cus-cus-ul intr-un castron , amestecand in continuare pentru a-l face sa se raceasca mai repede. Cand s-a racit, se adauga legumele si carnea aromate in sosul de lamaie cu mirodenii si maslinele taiate rondele (de preferat maslinele Kalamata-masline rosii). Daca este cazul mai adaugati putin ulei de masline. Am lasat castronul la rece cam jumatate de ora pentru ca aromele sa fie cat mai pregnante.

Va urez pofta buna!

Niciun comentariu:

Despre mine

Fotografia mea
Constanţa, Romania
suntem datori să împărtăşim din experienţele noastre