01 iunie, 2010


Sunt tare suparata ca nu prea le am cu literatura. Adica, mai bine spus cu scrisul. Dar, in bucatarie ma simt bine si in fond important este sa va transmit din ceea ce experimentez, din experienta mea de om comod care gaseste tot felul de modalitati pentru a-si usura viata.
Astazi trebuia sa gatesc ceva repde si bun, deci aveam niste pulpe dezosate, doua spinari de pui, ceva zarzavat si o cutie de cus-cus.

cus-cus cu carne de pui

2 spinari de pui,
4 pulpe de pui, dezosate,
3 morcovi potriviti ca marime,
200 g de telina (radacina)
1 dovlecel,
3 cepe,
1 ardei,
2 castraveti romanesti,
2 foi de varza dulce,
2 cutii de rosii taiate,
sare dupa gust,
ghimbir, sofran, chimen, scortissara, cuisoare macinate (o lingurita cu varf din acest amestec de mirodenii)
Am pus la fiert carnea cu morcovii, o ceapa, telina si un praf de sare. In timp ce acestea erau pe foc, am tocat la robot doua cepe, castravetii, dovlecelul, ardeiul si foile de varza. Intr-o cratita am inabusit zarzavaturile tocate si rosiile taiate in 3 linguri de ulei, cu putina sare. Am adaugat carnea fiarta si mirodeniile si le-am clocotit 5 minute.
Iata ca a sosit si timpul pranzului. Intr-o cana am fiert 400 ml de apa cu un praf de sare pentru 400 g cus-cus-ul pe care l-am pus intr-o cratita. Intre timp am incins o lingura de unt intr-o tigaie. Apa clocotita am turnat-o peste cus-cus, lasandu-l sa se umfle. Apoi, cand cus-cus-ul a absorbit toata apa, l-am rasturnat in tigaie peste untul incins, amestecand sa nu se faca cocoloase.
Se serveste cu mancarea de pui si se asezoneaza eventual cu parmezan ras.
Din zeama in care a fiert carnea vom face o supa de pasare. Dar asta maine, ca ziua de azi s-a incheiat.

Niciun comentariu:

Despre mine

Fotografia mea
Constanţa, Romania
suntem datori să împărtăşim din experienţele noastre