10 mai, 2010

Deosebit de gustos


Astazi, cu teama, am decis sa gatesc dupa o reteta pe care am primit-o de la niste prieteni proaspat reveniti dintr-o calatorie din Elvetia. Bineinteles ca prietenii au fost invitati sa guste din ceea ce am preparat si au fost foarte incantati de reutita mea. Deh! Asa se intampla cand iti mor laudatorii. Mie mi-au cam murit si trebuia sa iau masuri.
Dar, sa revenim la oile noastre! Aceasta reteta se prepara destul de rapid, cam 35 minute, si merita preparata pentru o masa festiva, sau cand timpul lucreaza impotriva noastra.

poisson au concombre et a l'aneth
Mai pe romaneste peste cu castraveti si marar.
Pentru 6 persoane sunt necesare urmatoarele ingrediente:
1 kg de file de pangasius,
6 castraveti potriviti ca marime,
3 linguri de ulei de masline,
200 ml vin alb,
200 g de file de peste (cod, macrou, hering...etc) afumat,
1 legatura de marar,
5 linguri de smantana,
sare si piper dupa gust

Intr-o tigaie potrivita pentru cantitatea de peste pe care o veti prepara (pestele nu trebuie sa stea ingramadit) se incinge uleiul, timp in care se taie fileul de pangasius in 2 pe lungime, apoi in bucatele de 4 cm. Se pune pestele in tigaie la foc mic, apoi se curata castravetii de coaja in fasii, se taie in doua pe lungime, apoi in bucatele de 2 cm si se adauga in tigaie. In timp ce pestele si castravetii se topesc in cratita, am taiat marunt pestele afumat si l-am pus intr-o craticioara impreuna cu vinul, apoi am taiat mararul. Dupa ce a clocotit 1 minut amestecul de peste cu vin, l-am adaugat impreuna cu cele 5 linguri de smantana si mararul maruntit in tigaie. Se drege cu sare si piper.
Se serveste cu paine prajita sau cu mamaliga.

Niciun comentariu:

Despre mine

Fotografia mea
Constanţa, Romania
suntem datori să împărtăşim din experienţele noastre