24 aprilie, 2010

maşina de pâine
Înainte de a ieşi în curte, m-am gândit să fac ceva special...am încercat şi am reuşit. Acum 2 ani, alergând după d-ale gurii într-un supermarket, coşul mi s-a agăţat de o cutie. Când ce să vezi? Era cutia unei maşini de făcut pâine În concluzie, maşina trebuia să fie a mea, mai ales că era la ofertă dar nu oferta era totul. Mai conta şi faptul că mă săturasem de "pâine elastică" făcută după tot felul de reţete din import, pe care o cumpăram zilnic din magazin.
Aşa că, pe lângă toate cele cumpărate, trona maşina de pâine.
Ajunsă acasă, am desfacut în grabă pachetul, am citit prospectul, activitate care nu trebuie omisă niciodată la achiziţionarea electrocasnicelor, şi am purces la treaba!
Deci, după reţetă am preparat o pâine care a fost buna la gust, dar cam "căzută". Experienţa adunata în cei 2 ani m-a învăţat următoarele: pâinea albă se face din făină 480, 550, 650. Aceste cifre nu corespund calităţii, sau granulatiei făinii, ci cantităţii de minerale existente în făină. Deci, atenţie! Făina 000 nu conţine minerale!
Cantitatea de apă din reţetă creşte cu cât făina este mai puţin prelucrată. Apa se adaugă în maşină, jumătate înainte de a pune făina şi jumătate după ce punem făina în maşină. Cea mai bună pâine are următoarea reţetă:
pâine simpla
2 linguri de ulei (eu folosesc ulei de măsline Sansa, care este extras din coji şi sâmburi de măsline),
2 linguriţe de sare,
320 ml de apă,
0,605 kg făină, nu am înţeles de ce acele 5 g peste 600, dar asta e!,
1 lingură de zahăr,
2 linguriţe de drojdie uscată.
Se aruncă toate în maşina băgată în priză şi se apasă pe buton...cam dupa jumătate de oră maşina "bipppppppppp-ăie", moment în care putem adăuga seminţe de chimen, susan, etc., sau ierburi uscate: busuioc, măghiran, cimbru, etc.
După încă 3 ore, maşina ne anunţă că pâinea este gata. Deja papilele noastre gustative sunt în activitate, pentru că toată bucătăria miroase a pâine caldă.
Dar să revin la acel "ceva special" la care m-am gândit dimineaţă.
O pâine desert, făcută în maşina de pâine şi numai bună pentru micul dejun.
pâine cu nuci şi stafide

0,480 kg de făină 480,
2 linguri de ulei
1/2 linguriţe de sare,
4 linguri de zahăr,
120 g nuci tăiate mărunt, sau zdrobite,
80 g stafide, de preferat ţinute puţin în rom,
1 şi 1/2 linguriţe den drojdie uscată.
Se poate servi cu unt, gem, miere...sau pur şi simplu poate înlocui felia de cozonac,alături de un pahar de lapte sau o cană de iaurt.

Niciun comentariu:

Despre mine

Fotografia mea
Constanţa, Romania
suntem datori să împărtăşim din experienţele noastre